Handelsbetingelser

Virksomhedens juridiske navn: Dellydot.dk

Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed 

CVR nr.: 36122099 

Adresse: Lupinvej 10, 5210 Odense NV

E-mail adresse: mail@dellydot.dk 

Telefonnummer (+45) 40364744  |  (+45) 53736183

Etableringsår: 2014


1.1. Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på dellydot.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • har modtaget din vare.
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail@dellydot.dkhvor du samtidigt afgiver dine bankoplysninger, så vi kan returnere beløbet via bankoverførsel. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores Standardfortrydelsesformular og sende med retur. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Solbrillen må derfor ikke bære præg af ridser og anden form for manipulation.

Her kan du hente standardfortrydelsesformularen i PDF format: 

Standardfortrydelsesformular


1.2. Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage, men du betaler for returforsendelsen. Det er vigtigt du sender den som pakkepost, og ikke som brev, da den således ikke vil være forsikret ved bortkomst.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Dellydot.dk

Lupinvej 10

5210 Odense NV

Danmark


1.3. Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


2.1. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. 

Når du sender varen tilbage til os, anbefaler vi, at varen bliver returneret i den emballage, hvori den blev modtaget. Vi forbeholder os retten til at sende varer tilbage, som er blevet beskadiget under transporten til os. Solbrillerne bedes desuden returneres med/i de eventuelle mærkevarematerialer, de er modtaget i, fx etuie, æske, brochure og pudseklud. Vi fraråder på det kraftigste at sende briller i bløde konvolutter eller indpakket i papir, da dette ikke beskytter dem under transporten. Når du handler på Dellydot.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


2.2. Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. 

Varen sendes til: 

Dellydot.dk

Lupinvej 10

5210 Odense NV

Danmark

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en email, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.  


3.1. Betaling

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med Dellydot indgås aftaler på dansk.


3.2. Korttype

Vi har flere betalingsmuligheder for dig som kunde, for at gøre det nemt og sikkert at betale online. Betaling kan foretages online via Stripe med kreditkort.

Vi gør brug af følgende betalingsmetoder: 

  • VISA-kort, Mastercard, Diners Club og American Express
  • Bankoverførsel. OBS! Ved bantkoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor her! 
  • Trendsales OBS! TS gebyr på 5 % betales af køber

Der tages ikke gebyr ved betaling på dellydot.dk. 

NOT. Bankoverførsel, forudsætter email korespondance før køb med Dellydot på mail@dellydot.dk! 

Betalinger er underlagt AVS-tjek, dvs. verificeres betalingen ikke af kortudstederen, kan det forsinke din ordre. Det er derfor meget vigtigt, at du opgiver de korrekte oplysninger ved betaling med kort. 

Alle betalinger tjekkes før afsendelse af ordren. Der kan derfor forekomme forsinkelser i tilfælde, hvor yderligere tjek er nødvendige. 

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 

Når du handler på Dellydot.dk erklærer du dig samtidigt enig med vores handelsbetingelser! 

Vi har fri fragt i Danmark så der tillægges ingen fragtgebyr! 

Dellydot bruger PostDanmark og GLS, som altid leverer din vare sikkert og til nærmeste posthus/pakkeboks HELT GRATIS! Fragt, ekspeditionsgebyr og andre salgsomkostninger koster 0 kr.  

Du vil automatisk modtage en email eller sms, når din ordre sendes. Skulle der mod forventning opstå problemer, vil vi naturligvis kontakte dig. 

Leveringstid. Hos Dellydot ønsker vi at tilbyde vores kunder en kundeservice til topkarakter. Vores mål er derfor at ekspedere vores ordre så hurtigt og sikkert som muligt. Vi bestræber os på en leveringstid på: 

1 – 3 hverdage, hvis din vare er på vores danske lager. 

7 – 10 hverdage, hvis din vare er på vores italienske lager. 

21 – 28 hverdage, hvis din vare slet ikke er på lager, og derfor skal bestilles hjem fra Ray-Ban’s fabrik. 

Leveringstidspunkt. Mandag til fredag fra klokken 08.00 og løbende indtil kl. 15.00. Lørdag fra kl. 08.00. 

Din vare er altid forsikret hos os, hvis bortkommen / ødelagt i fragt. 


4.1. Prisgaranti

Dellydot bestræber sig på hele tiden at være en af de billigste på markedet, så hvis du finder en solbrille på en hjemmeside til en billigere pris yder Dellydot prisgaranti. Prisen kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatkoder eller værdibeviser. Vi yder prisgaranti ved at sammenligne service. Derfor gælder følgende: 

  • Produktet skal være på lager (dvs. uden først at skulle bestilles fra producenten).
  • Produktet skal sælges af en autoriseret forhandler, som er anerkendt som sådan af mærker og producenter.

Vi yder ikke prisgaranti i forbindelse med auktionssider såsom Ebay. Den endelige afgørelse om prisgaranti ligger hosDellydot.

Vi tager forbehold for prisændringer og trykfejl!


5.1. Du skal være myndig! 

Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.dellydot.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.


6.1. Din sikkerhed

Vi har forsikring på alle vores varer med postDanmark og GLS. Forsikringen dækker hvis varen er bortkommet / ødelagt i fragt!

Læs mere her